lördag 3 november 2012

Tidsfördriv

Två dagar kvar.
Nu handlar det mesta om att fördriva tiden.
Har tvättat i stort sett allt i klädväg för att kunna packa väskan imorgon.
Har införskaffat alla olika medikamenter som krävs innan, under och efter operationen.
Det är en hel del.


















Inatt var det stört omöjligt att sova. Vid pass halv fyra gav jag upp och gick och lade mig i bonussonens tomma säng och somnade i ren utmattning.

Dagen har fördrivits med familjen i Folkets Park som hade Halloweenbonanza.
Märker tyvärr att humöret är extremt svajigt och tålamodet fruktansvärt kort, vilket drabbar sonen.
Jag får dåligt samvete eftersom det känns som att jag borde vara extra kärleksfull och närvarande
(om något skulle  hända....)
men trots mina föresatser väcks irritationen vid minsta lilla, och blir så väldigt ledsen och skuldmedveten när jag fräser åt honom.

Det är för övrigt en av mina starkaste motivationer för att genomgå operationen: detta att kunna bli en bättre förälder.
Att kunna gå promenader tillsammans.
Kunna leka och busa.
Sitta på golvet och bygga Lego.

Det försöker jag ha som målbild när tvivlen sätter in.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar