fredag 16 november 2012

Fusk!

Igår kväll gjorde jag tacos till familjen, och det är ju en av mina favoriträtter (kan det bli mer svennebanan?). Det är nånting med den kryddade färsen, den finhackade grönsakerna, den goda såsen som jag har svårt att motstå helt enkelt...
Själv var jag grymt oinspirerad till egen matlagning (där fick jag för mina självgoda kommentarer tidigare om hur busenkelt det är att göra egen soppa...), så det blev en burk färdig champinjonsoppa till mig.

När vi satte oss till bords kände jag, för första gången sedan jag började hålla diet inför operationen, en irritation och trötthet inför att inte kunna äta samma som de andra. Antagligen beror det på vetskapen att den här tiden börjar närma sig sitt slut, inom 3 veckor kan jag äta som de andra fast i mindre portioner.

Det slutade i alla fall med att jag lade upp en pytteliten portion tacofärs till mig, som jag långsamt, efter att ha tuggat varje tugga ungefär 100 ggr, åt med tesked. Det smakade himmelskt! Och peppar peppar så verkar det ha fungerat, jag har inte märkt av några besvär.

Nu ska jag hålla mig i skinnet till på måndag, jag lovar :)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar