torsdag 22 november 2012

Lunchtips

Men jösses, vilken smarrig lunch jag fick till idag: laxpudding!


Receptet hittade jag i den här boken, vilken jag verkligen kan rekommendera. Den är skriven av en dietist på Sophiahemmet i Stockholm, där man också utför gbp-operationer. Dock ska man ta denna dietists rekommendationer med en nypa salt, åtminstone om man är opererad av Aleris. Deras kostråd stämmer nämligen inte riktigt överens... Jag följer de rekommendationer jag fått av Aleris dietist Ida, men jag kan ju ända använda mig av de recept som finns i boken.
Jag hoppade över det skirade smöret som tillbehör :)... men lade till en klick turkisk yoghurt!






Här är receptet (jag halverade det):


2 kommentarer:

  1. Åh vad gott - jag älskar Laxpudding! Tack för receptet :)

    SvaraRadera
  2. All företag som opererar säger olika saker om hur vi ska äta efter en gbp-op. Jag tar det bästa från flera källor. Är själv opererad på Aleris i sept-12 och jag ör inte överförtjust i dom som dom flesta andra verkar vara

    SvaraRadera