söndag 18 november 2012

Planering

Igår hade jag en heldag med sonen: först simskola kl 12, sedan en tur till Tekniska Muséet som han älskar.
Jag börjar förstå mer och mer hur framtiden kommer att bli för mig hädanefter: det kommer att innebära planering, planering, planering.

Eftersom simskola börjar kl 12 så måste jag äta min lunch innan dess. Alltså satt jag med champinjonsoppa kl 11.15, vilket inte direkt var någon hit kan jag säga... Jag har gillat Campbells färdiga soppor innan, men nu: not so much!

Jag visste att vi skulle vara borta till långt efter mellanmålstiden på eftermiddagen, plus att jag fick räkna med dubbla mellanmål eftersom jag hoppade över förmiddagsmellanmålet. Alltså fick jag mixa en extra stor smoothie och ta med mig i en termosmugg, för att den skulle hålla kylan. Vidare tog jag med mig en lunchmacka till sonen, saftflaska till honom, vattenflaska till mig och en extra yoghurtbägare till mig, om något oförutsätt skulle inträffa.... En ganska stor packning med andra ord!

För det är ju så, att jag inte kan lösa tillfälliga matkriser med vad man kan finna i en kiosk eller gatukök längre, utan jag måste ha med mig andra alternativ.
Å andra sidan kan det ju vara så att de där tillfälliga lösningarna (färdiga mackor från en kyldisk på macken, korv med bröd osv) kan var en bidragande orsak till varför jag hamnat i den här situationen också. Så i längden vinner nog planeringen!

1 kommentar:

  1. å så blir det nog billigare än nödlösningarna! Bra gjort!

    SvaraRadera