måndag 26 november 2012

Tappade centimetrar

Idag har jag roat mig med att mäta mig. Eftersom jag deppade lite över utebliven viktminskning den här vecka så tänkte jag kompensera detta med att kolla hur mina mått har förändrats sedan inskrivningen den 29:e augusti.

Måtten har jag skrivit in på sidan Förändringar, och det mest anmärkningsvärda är nog att mitt lår-omfång på 3 månader har minskat med 17 centimeter! Även stussen och midjeomfånget har minskat rejält, vilket jag ju har känt på kläderna. Igår kunde jag åter dra på mig ett par vita jeans, som varit favoriter för sisådär en 7 år sedan, men som jag inte kommit i de senaste åren. Nu satt de till och med lite löst och ledigt!

Jag är med i ett antal gbp-grupper på Facebook, och där vädrade jag igår mitt missnöje med att jag inte gått ner denna veckan. Jag har fått så många stöttande och uppmuntrande kommentarer som svar på mitt inlägg, och det är till stor hjälp. Nästan alla som skrivit säger att de har upplevt precis samma sak: att det går fort ner de första veckorna, och att det senare kan stå still en eller par veckor för att sedan fortsätta neråt.

Så jag ska ha tålamod, och under tiden glädja mig åt de tappade centimetrarna!

1 kommentar:

  1. Kanonbra med lårmåttet! Grattis :) Så skönt när man kan SE något hända och får på sig nygamla kläder!

    SvaraRadera