lördag 15 december 2012

Trött!

Känner mig så otroligt trött och frusen nuförtiden. Det är nog inte alls så konstigt, det ÄR ju kallt och ruggigt ute och vid den här tiden på året så brukar man ju vara allmänt slutkörd och låg. Men den här massiva tröttheten som drabbar mig på eftermiddagen är något alldeles extra.

Och kylan då! Jag har suttit med leggings under jeansen, både hemma och på kontoret. Kall om fingrarna, kall om fötterna och om nästippen. Min kära kollega ordnade fram ett el-element som vi får ha på vårt kontor, och det hjälpte en hel del. Dessutom har min mamma hintat om att det kanske kommer att ligga en elektrisk filt till mig under granen :).

 Jag antar att det har att göra med att förbränningen är en smula nedskruvad, att kroppen tar energin till de livsviktiga processerna och drar ner på värmen och energin...

Men snart är det välsignat jullov! Jag ska jobba halva fredagen den 21/12, och sedan vara helt ledig till den 7/1. Det ska bli ljuvligt!

Dagens vikt: nu - 19,3. Tjohoo!

2 kommentarer:

  1. Hoppas att du har möjlighet att vila när du behöver de!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag ska inte göra ett skvatt nyttigt utan bara vila, läsa böcker och umgås med familjen :)!

    SvaraRadera