torsdag 20 december 2012

Återbesök och julfest no.2

Igår hade jag tid för återbesök på Aleris, och det gick väldigt snabbt och smärtfritt. Vikten var densamma som på vågen därhemma, vilket var skönt eftersom man aldrig vet hur olika vågar kan diffa. Min viktnedgång var således 19,5 kg, och mitt midjemått hade minskat med 12 cm...

Efter vägning och mätning fick jag träffa en läkare, dock inte kirurgen som opererat mig. Denna kirurg var däremot densamma som jag träffat vid invägningen för 4 månader sedan, så han kändes ändå lite bekant. Han menade att min viktminskningstakt var idealisk, inte för snabb och inte för långsam. Eftersom jag just inte hade några specifika problem eller frågor så gick besöket snabbt, på ca 10 minuter. Men det är ändå skönt att de gör en uppföljning, om man nu hade haft problem och komplikationer är det skönt att veta att de har koll på en.

På kvällen var det julfest nummer två, och denna gång gick jag betydligt mer strategiskt tillväga när jag attackerade julbordet. Jag riktade in mig på laxen, köttbullarna (2 st små) samt skinkan. En knäckemacka med julost fick det bli också, och en matsked Janssons frestelse. Därefter var jag mer än nöjd, och precis lagom mätt.

Efter maten vidtog en massa trevligheter, såsom quiz, musik och dans. Det var riktigt jäkla roligt, och jag var inte hemma i sängen förrän halv ett. Så idag är man lite sliten, men det var det värt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar