fredag 7 december 2012

Julfest

Ikväll blir det spännande minsann, då ska jag på julfest med jobbet! Bra sak med att vara relativt nyopererad: man slipper fundera på om man ska köra hem, eller om man ska låta bilen stå för att kunna ta en öl eller ett glas vin och sedan ta bussen hem...

Det är ju så himla skönt att själv kunna köra hem, istället för att stå och frysa och huttra vid en busshållplats. Oftast tycker jag att bekvämligheten vinner många gånger över det eventuella sprit/öl/vin-begäret.

När det gäller maten så ska det bli intressant att se hur man bäst hanterar ett julbord. jag skulle tro att upplägget på maten är tämligen traditionellt: sill, skinka, brunkål, prinskorvar...ni vet. Jag får verkligen öva mig på att rikta in mig på det läckraste och låta allt annat vara, men det ska nog gå bra.

Redan i förmiddags på jobbet fick jag mig en prövning: då var det dags för den vanliga fredagsfrukosten som vi brukar ha varje vecka. Ett dignande frukostbord dukas upp, med läckra pålägg, kokta ägg, olika sorters bröd, juicer. Idag hade mina kära arbetskamrater, som skötte inhandlingen, tänkt speciellt på mig och köpt ett osötat bröd med fullkorn. Så jag tog mig en pytteliten macka med skinka på, några bitar avocado samt ett halvt ägg och det var väldigt lagom!

Jag tycker verkligen att jag haft tur än så länge efter min operation: jag har hittills inte stött på något i matväg som jag inte tålt. Fast jag har å andra sidan inte heller utmanat ödet utan varit väldigt försiktig.
Det tänker jag nog fortsätta med!

1 kommentar:

  1. vad bra med frukosten. Ska bli spännande att få höra om julfesten - visst är det skönt att slippa fundera på att ta sig hem :)

    SvaraRadera