söndag 30 december 2012

Snart nytt år

I de allra skälvande sista minuterna av år 2012 funderar jag mycket på hur framtiden ska bli. Jag ser med stor tillförsikt fram emot året som kommer, jag tror att det är under nästa år som jag kommer att uppleva den största förändringen.

Tänk att jag faktiskt har gjort det här! Tänk att jag faktiskt vågade! Det är verkligen något att vara stolt över.  Nästa stora utmaning är att komma igång med träningen. Och känner jag mig själv rätt så är det inte att komma igång som kommer att vara det svåraste, utan att fortsätta.

Jag har tränat duktigt i perioder, och ibland hållit fast vid träningen i flera månader. Men det tycks alltid vara något som gör att jag kommer av banan. Det är bara att inse att jag av naturen är lat (eller bekväm kanske låter trevligare). Jag måste alltid slåss mot min lathet, jag tar alltid den lättaste utvägen om valet finns. Visserligen hoppas jag att det kommer att kännas lättare nu när en stor del av vikten är borta, men jag tror nog att oavsett om jag är överviktig eller normalviktig så är min natur densamma.

Jag har en god vän som tränar väldigt mycket, och hennes största passion är löpning, hon far jorden runt och springer maraton. Idag när jag pratade med henne i telefon så nämnde jag att jag funderade på att så småningom börja springa som träning. Hon blev genast eld och lågor och ville gärna hjälpa mig igång, bl a pratade hon om ett midnattslopp i september... Det känns otroligt men är det kanske inte: att jag skulle kunna vara i form för att springa 5 km i september nästa år? I alla fall ska jag börja på gymmet igen efter årsskiftet. Så får vi se hur det känns!


3 kommentarer:

  1. Jag vill oxå komma igång igen med träning...vill gå på vattengympa men min träningspartner svek mig :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men Lisseth, du har ju gått ner så himla bra, har du gjort det utan att träna alls? Väldigt bra jobbat i så fall! Jag har stått stilla helt i 10 dagar, såg jag nu i morse när jag klev upp på vågen.... Så jag MÅSTE nog släpa min rumpa till gymmet :)!

      Radera
  2. Hmm med handen på hjärtat så har jag inte tränat något alls...jag tänkte som så att jag kör på så länge kroppen gör sitt eget med vikten...när jag har kommit så långt som op hjälper mig så skulle jag lägga in träning MEN nu är det omvänt problem...nu stannar jag inte i min viktnedgång. Så jag får avvakta lite..annars får jag börja äta lite kalorier för att stabilisera det. På min 1 årskontroll..ville de inte att jag skulle gå ner mer så dietisten skulle kontakta mig efter 4 veckor och kolla om jag fortfarande går ner...

    SvaraRadera