tisdag 2 april 2013

Neråt igen!

Idag är det nästan vardag igen. Säger nästan eftersom jag är hemma med sonen eftersom skolan och fritids har studiedag idag. Gillar när dessa studiedagar läggs i samband med annan ledighet! Så jag sitter här i soffan  i morgonrock med en kopp kaffe, medan sonen kollar på Barnkanalen. Solen flödar utanför fönstret och senare idag ska vi ta en tur till Malmö Stadsbibliotek. Najs!

Dessutom är jag ganska glad eftersom jag 1.gått ner ytterligare 1 kg och 2. verkar ha fått igång magen efter en lång..... eh, ska vi säga BESVÄRLIG period. Nuff said. Hård mage är sannerligen ingen lek, och jag fick till slut kasta in handduken och börja ta Laktulos som jag fått utskrivet av läkaren på Aleris.

Jag hade någon slags idé om att jag skulle klara av det på naturlig väg, genom att äta mycket fibrer, kiwi och att dricka mycket. Men si det fungerade inte fullt ut, så att säga. Efter några nära döden-upplevelser på toa så insåg jag att hårdare artilleri krävdes för att få bukt med detta. Vilket tycks ha fungerat, vad det verkar.

Viktnedgången då? Ja, det är verkligen synd att klaga! Det har ju som bekant varit påsk, och även om jag (wait for it...) faktiskt Inte. Har. Ätit. En. Enda. Bit. Godis. under påsken (fritt fram för applåder) så har det ätits lax med hemmalagad hovmästarsås, lammytterfilé med gräddkokt potatisgratäng och diverse andra godsaker. Så jag är nöjd!

Igår tog maken och jag tag i den vinterslumrande trädgården och gjorde ett rejält röj. Senare planterade jag om mina pelargoner, men det är tveksamt om de har överlevt vintervilan i källaren.

Kolla vad jag hittade i gräset när jag krattade: vårens första nyckelpiga!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar