fredag 26 april 2013

Vabbvecka och lunchtips

Veckan har varit lite rörig, eftersom sonen drabbats av en ögoninfektion som gjort att han varit tvungen att stanna hemma från skolan. Detta kombinerat med högt tryck både på makens och mitt jobb, har gjort att vi fått bolla runt med våra tider och i princip har vi mötts i dörren....

Både maken och jag har jobb där vi har stora möjligheter att själva påverka våra arbetstider, vilket ju underlättar en hel del. Dessutom har vi möjlighet att få barnvaktshjälp av både mina föräldrar och av svärmor. Således vabbade jag i måndags, maken i tisdags, i onsdags var sonen hos mina föräldrar och i går var han hos svärmor :).

Idag delar vi på dagen: jag vabbar på förmiddagen och maken på eftermiddagen.

Då blir det ju lätt lite si och så med matlagningen. Dessutom var vi nästintill panka, så jag har fått vara kreativ med det vi hade skramlande i frysen....

Min enklaste lunch (som dock kräver lite framförhållning eftersom man får förbereda dagen innan): Jag kokte kycklingfiléer och dessa skar jag ner i bitar till sallad tillsammans med isbergssallad, edamamebönor (gröna sojabönor, finns i frysdisken och min absoluta favorit när det gäller bönor. Prova!), tomat och gurka. En filé räcker till två luncher för mig!

Så här ser edamamebönor ut:






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar