onsdag 23 januari 2013

Proteinfokus

I morse klagade sonen på klåda i håret, och efter en genomkamning kunde jag konstatera att det fanns ovälkomna gäster i kalufsen... Så det blir en hemmadag med sanering idag. Lite trist med tanke på att jag lyckats jobba både måndag och tisdag med migränkänning, och i morse när jag vaknade så kände jag mig helt återställd. Jaja, det är bara att gilla läget.

Annars har vi faktisk varit ganska förskonade från löss, det brukar ju komma en lössvarning minst varje år på dagis eller fritids, men vi har endast varit drabbade en gång tidigare.

Senaste veckan har jag försökt fokusera på att få i mig mera protein. Jag läste i en av facebookgrupperna jag är med i, att vi gbp-opererade ska få i oss ca 60 gram protein per dag. Efter att ha gjort lite snabba överslag i huvudet så kunde jag räkna ut att jag inte får i mig den mängden alls... Så nu försöker jag verkligen att tänka på det när jag planerar mitt matintag. Jag ska skaffa proteinpulver som man kan strö på maten eller blanda ut och dricka. Kanske någon av er har tips om något bra pulver?

Matdagbok från veckan som varit:
Frukost (genomgående): havregrynsgröt.
Förmiddagsfika: knäckebröd med keso/avocado, makrill/avocado eller Tartex (vegetarisk pastej).
Lunch: middagsrester eller kyckling + avocado + keso
Eftermiddagsfika: keso + banan, knäcke med keso + avocado
Middag: fläskkotlett + ugnsgrönsaker (potatis + lök + palsternack + fetaost), kycklingsallad, blomkåls-broccolisoppa, fondue (på buljong, inte olja!).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar