torsdag 10 januari 2013

Matdagbok

Som jag tidigare skrivit så ska jag nu försöka styra upp matordningen efter jul- och nyår. Det enklaste sättet att börja föra matdagbok, för att verkligen se vad det blir på en dag. Kanske ska jag lägga ut dagens mat här, vad tycker ni? Är det intressant att läsa vad jag äter? Kommentera gärna, så att jag vet!

Annars tycker jag att allt känns enklare nu när jag börjat jobba igen. Enklare att få i sig vatten (7 dl på förmiddagen och 7 dl på eftermiddagen är precis lagom), enklare med mellanmålen (intas när alla på jobbet har fikapaus kl 10 och kl 15), enklare med lunch (oftast matlåda med hemifrån).

På tal om lunch så upptäckte jag en toppenbra sak igår: en hämtsushi räcker till två luncher nu för tiden! Jag ÄLSKAR sushi och är väldigt glad för att jag kan äta det nu efter op, och att få äta sushi två dagar i rad är bara bonus för mig...

Angående vikten så är jag nu lyckligt ovetande. jag blev så himla stressad och orolig över att jag stod stilla i vikt, i ca tre veckor, så jag bestämde mig för att sluta väga mig vareviga dag och istället bara väga mig en gång i veckan. På söndag är det dags, det ska bli mycket spännade!


1 kommentar:

  1. Absolut, alltid intressant att följa vad andra äter:) och samtidigt få lite tips och idéer. Så gärna för min del:)

    SvaraRadera