onsdag 16 januari 2013

Kolhydratchock

Igår gjorde jag en smaskig men enkel vardagsmiddag: fylld pannkaka! Tyvärr hann jag inte fotografera den dock... Sonen och jag kom hem sent igår och jag var fullständigt oinspirerad till matlagning. Maken var borta så det var bara sonen och jag att som skulle utfodras. Sonen föreslog pannkakor och jag tänkte "OK då", men funderade på hur det skulle funka för mig... Sedan kom jag på att jag kunde fylla min med keso, skinka och avocado. Det blev gudomligt gott! Men jag orkade ungefär en tredjedel av pannkakan, det blev lite för mäktigt.

Lunchen igår bestod av pasta och köttfärssås, överblivna rester från middagen föregående dag. I morse märkte jag att det nog blev lite kolhydrat-överdos igår. Jag kände mig uppblåst och tung i kroppen, så det var bra att inse att man nog inte bör kombinera dessa två rätter på samma dag.

Intressant det där, att jag börjar känna signaler från kroppen på ett sätt som jag inte gjort tidigare. Att till exempel sluta äta när jag börjar bli mätt. Det gjorde jag inte tidigare, jag mumsade på och tänkte (i den mån jag hann tänka) att det är synd att slänga mat.

1 kommentar:

  1. Men åh vad bra ! Att du känner kroppens signaler alltså! :)

    SvaraRadera