måndag 21 januari 2013

Migrän...

Idag har varit en ganska så risig dag överlag. Vaknade med smygande migrän som jag lyckats hålla lite i schack hela dagen, dvs den har inte exploderat och golvat mig.

Jag var lite orolig innan operationen huruvida min migrän skulle påverkas, jag hade nämligen hört vittnesmål både om att migrän kan försvinna efter gbp-operation, men även att den kan öka. Hittills kan jag inte säga med klarhet om min migränfrekvens har ökat eller minskat, den verkar ligga på ungefär samma nivå som tidigare.

Annars tycker jag att livet flyter på ganska bra. Jag var på min bokklubb igår kväll, för första gången sen innan operationen, och det var roligt att träffa bokklubbskompisarna som då alltså inte sett mig sedan jag vägde 22 kilo mer...
På vår bokklubb serveras alltid soppa, detta för att den inte ska urarta till någon slags matlagningstävling där alla ska bräcka varandra. Fokus ska ligga på böckerna och det ska inte gå någon prestige i värdinneskapet. Igår fick vi en fantastiskt god soppa som var gjord på broccoli och blomkål, med parmesanost i. Man kokar broccoli och blomkål mjukt i buljong, mixar, reder med grädde, och tar i riven färsk parmesan. Helt enkelt fantastiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar