torsdag 21 mars 2013

Pestokyckling

Måste bara tipsa om en supersmarrig och busenkel kycklingrätt som jag svängde ihop ikväll.

Jag tog en påse kycklinginnerfiléer, 700 g (finns billigt på Willys) och tinade. Blandade 3 dl grädde (jag tog matlagningsgrädde men man kan säkert ta andra sorter med lägre fetthalt om man vill) med en halv burk pesto, en msk flytande fond, 2 msk tomatpuré, salt och peppar. Lade kycklingen i en ugnsfast form och hällde såsen över. In i ugnen på 200 grader i ca 20 minuter. Till detta kokade jag tagliatelle, samt hade kokta broccolibuketter till.

Det blev så gott! Jag är ganska återhållsam med pasta eftersom jag vet av erfarenhet att jag lätt blir lite uppblåst och gasig av pasta, men jag vill inte avhålla mig helt eftersom det är så förbaskat gott! Jag gillar kycklinginnerfiléer bättre än de groteskt stora hela filéerna som man annars köper. De blir så lätt torra, tycker jag.

Jag glömde fota maten när jag lagt upp den, så ni får hålla tillgodo med en bild på morgondagens portion i matlådan:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar