tisdag 19 mars 2013

BMI-framgång

Man får glädjas åt det lilla.
I morse hade vågen rört sin 2 hekto ner, och det räckte för att jag skulle komma ner under BMI 40 och därmed lider jag inte längre av sjuklig fetma utan "bara" av fetma! Ett annat sätt att ange nivåerna är WHO:s där BMI över 40 är fetma klass 3, samt mellan 30-39 är fetma klass 2. Jag har alltså blivit nedklassad!

Sedan starten den 29:e augusti så har jag minskat 10 BMI-punkter: från 49, 5 till dagens 39,7. Det ska jag glädjas åt idag, har jag bestämt mig för!

Jag roade mig också åt att ta fram en liten kurva över min viktnedgång, och där kan man se att den är ganska rak och jämn, och att det inte riktigt har planat ut som jag trodde:







3 kommentarer:

  1. Det ör kul när man ser hur bmi förändras och man slipper ligga på de farligaste fetma gränserna.

    SvaraRadera