tisdag 27 augusti 2013

Facebook-pepp

Jag är ju med i en hel del GBP-grupper på facebook, och dessa har varit ovärderliga för mig under min resa. Jag har fått massor mer konkreta tips, inside information om hur det går till, mattips, peppning, inspirerande före- och efterbilder, berättelser om både framgångssagor men också motgångsditon.

I morse kände jag mig deppig och ledsen, eftersom jag inte sett något positivt på vågen i söndags då jag äntligen fick väga mig efter att ha avhållit mig från detta i en hel vecka. Jag skrev ner ett inlägg där jag beskrev min frustration och undrade om andra hade upplevt samma sak (att ha stannat av i viktminskningen ungefär halvvägs).

Responsen lät inte vänta på sig, här är några exempel på fina kommentarer jag fick:

"Känn dig inte deppig!!! Själv har jag platåer som kan vara i flera månader .... Kroppen försöker bara hinna med!!! Det kommer igen:))))"

"Viktnedgången är ju individuell... alla går ner olika % av sin övervikt, långt ifrån alla når så kallat normal bmi. Vissa går ner allt å lite till på mindre än ett år, för vissa tar det två tre år.
Så skynda långsamt :)"


"Jag stannade min viktnedgång efter ett år o hade då kvar kilo att gå ner. Började då motionera med hjälp av personlig tränare och skrev matdagbok. Jag åt faktiskt mer än vad jag trodde när jag granskade kritisk. Fick öka protein o grönsaksdelen o nu 1 1/2 år efter op är jag normalviktig! MEN jag måste hålla igång träningen och min nyttiga kost, annars börjar vikten krypa uppåt!"

"Efter 10 månader stannade jag och stod still i tre månader sen kom det igång igen och jag minskar fortfarande i sakta takt opades i januari 12. Lycka till!!"

"Jag gick ner 30 och stod still ca 6 månader och trodde jag stannat där , men helt plötsligt började jag rasa 10 kilo till på kort tid !! Så ge inte upp !!"

Jag är så otroligt glad för dessa fb-grupper, att få möjlighet att få ta del av andras erfarenheter är ovärderligt! Jag känner mig stärkt och tröstad, och har bestämt mig för att inte ge upp hoppet utan kämpa på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar