torsdag 22 augusti 2013

Nya tag + matschema

Jag har lyckats gaska upp mig och inte deppa över viktplatån, jag har dessutom lyckats att inte väga mig vareviga morgon utan nu ska jag bara väga mig en gång i veckan, på söndagar!

Motionen har jag inte riktigt kommit igång med än (damn, VARFÖR är det så svårt???) men det kommer nog.

Maten har jag styrt upp och det känns bra. Jag har återgått till mina tidigare rutiner, de får mig att må bra.
Alltså äter jag så här:
07.00: havregrynsgröt ca 1,5 dl +  1 dl mellanmjölk. Sötningsmedel + kanel.
10.00 Knäckemacka med keso + 1/2 avocado
12.00: Lunch, oftast bestående av middagsrester från gårdagen.
I måndags: kinesisk biffgryta med ris, sammanlagt ca 2 dl.
Tisdags: samma som måndag (hade en full normalportion med mig som faktiskt räckte till två luncher för mig och jag var alldeles lagom mätt).
Onsdag: spagetti och köttfärssås, ca 1+1 dl.
15.00: Knäckemacka med keso + avocado.
18.00: Middag, igår blev den lax i ugn (jag åt ca 3/4-dels bit av en portionsbit) + sås på turkisk yoghurt, ca 1 dl sammanlagt +  två små potatisar.
21.00: Kvällsmål: 1,5 dl a-fil + 1 dl havrekuddar.

Jag tagit någon frukt emellan måltiderna om jag känt mig hungrig, i övrigt inget annat.

Få se på söndag om detta har fått önskvärd effekt, annars får jag kontakta dietisten på Aleris för lite råd och hjälp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar