fredag 18 oktober 2013

Tappad

...på blod: blodprovstagningen gick bra, kan jag rapportera!
Visserligen blev det fail igår: jag tog mig till Stora Sjukhuset och deras provmottagning, köade snällt i en kvart för att, när jag väl kom fram, upptäcka att jag skulle ha varit fastande... Suck! det var bara att pallra sig iväg och återkomma imorgon, dvs. idag.

Så i morse var det uppstigning 6.30 och bara att hoppa i paltorna och åka iväg, mottagningen öppnade kl 7 och jag ville vara där vid öppning för att slippa köa på fastande mage. Väl där så var det i alla fall en kö på 10 personer.

Men det gick ganska bra ändå. Eftersom jag är extremt svårstucken i armen så gick de direkt på handens blodkärl, och sköterska lyckades faktiskt på första försöket, därtill lyckades hon fylla de sex provrör hon behövde.
Så nu får vi se om ca två veckor vad blodproverna visar, och i vilket skick jag är!

Slutligen måste jag bara tipsa om en toppenbra matblogg: Vardagsmat a la Jess.
Här hittar man finfina tips för GBP-opererade (och andra givetvis), t ex lagade jag denna smarriga och enkla fiskrätt i måndags:
Bild lånad från http://http://vardagsmatalajess.blogg.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar