tisdag 15 oktober 2013

Litet bakslag

I morse hade vågen tagit ett litet, men markant, hopp uppåt och plötsligt har jag inte alls gått ner 40 kg utan bara 39,4.
Det är grymt irriterande men jag behåller lugnet och tänker att jag ska sluta väga mig vareviga morgon....

När jag analyserar gårdagen och dagen före det, så vet jag att jag  t ex åt korv med makaroner (toppad med pesto och riven ost) till kvällsmat, vilket inte är så lysande. Dessutom blev det två förmiddagsmål istället för ett, och faktiskt också två kvällsmål istället för ett när jag nu tänker efter. Eftersom sonen har träning två kvällar i veckan blir dessa dagar lite röriga matmässigt, och jag har ännu inte hittat en bra fungerande rutin men det kommer jag säkerligen att göra.

Allting har alltså sin förklaring, det är bara så intressant att jag ganska snabbt kan hitta orsak till verkan om jag metodiskt analyserar vad jag stoppat i mig.

En förändring alltså: tidigare hade jag gripits av missmod och känslor av misslyckande. Vilket mycket lätt kunde leda till tröstätning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar