måndag 30 september 2013

Det går bra nu!

Ja, nu verkar jag definitivt vara ute ur platån... Jag kollade min statistik i appen Viktkontroll, och under september månad har jag gått ner 4 kg. Nu står jag på - 38,8 kg och det är ca 1 månad till min ettårsdag.

Det skulle vara så symmetriskt och snyggt att landa på - 40 kg på ettårsdagen, men det blir ju som det blir med den saken. Jag är så himla glad och nöjd över att tagit mig så här långt, mitt liv är bättre på så många olika sätt!
Dessutom har jag kunnat inspirera en till mig närstående person som ska våga ta klivet över till andra sidan inom ca 1 vecka. DET känns stort och ansvarsfullt!

Idag har sonen haft friluftsdag med skoljogg på schemat. Jag hade möjlighet att ta kompledigt i förmiddags och kunde därför hänga med och heja på. Jag tog en power walk under tiden som de sprang samma slinga (2 km) och det kändes helt OK. För ett år sedan skulle jag inte ha övervägt att göra samma sak!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar