lördag 1 juni 2013

Skön lördag

Å, vilken härlig dag vi haft! Vaknade utsövd, varmt och soligt ute. Maken for till bageriet och köpte bullar till lyxig frukost, och hittade en grov rågbulle till mig... perfekt!

Sedan kvistade vi iväg till en kvartersloppis i närheten där jag fyndade några fina linnen som ska komma väl till pass på vår stundande Italiensemester, samt ett par tjusiga linnebyxor som jag ser mig själv svassa omkring i på någon hamnpromenad i Italien...

Maken och jag tog en tur till Bauhaus där vi hittade fina Baden baden-stolar till toppenpris, samt nya gungor till gungställningen som vi fick av en schysst granne som inte ville ha den längre. Skruvade och donade med dessa tills sonen var nöjd och kunde gunga av hjärtans lust.

Vi tänkte svalka oss med ett dopp i havet och packade all utrustning och for iväg, men väl framme vid stranden slog vädret om med våldsam kraft och solskenet förbyttes i piskande vind och hällregn... bara att åka hem igen och mysa inomhus. Inte det sämsta i och för sig.

Kvällens middag blev lax i ugnen, serverad med en kall koriandersås gjord på turkisk yoghurt, och makaroner till i brist på bättre... Men det var förvånansvärt gott!


Der gröna på laxen och tomaterna är korianderolja:
jag mortlade korianderblad med olivolja, och droppade över. Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar