onsdag 12 juni 2013

Long time no write

Nu var det skamligt länge sedan jag skrev och jag hoppas att ni mina trogna läsare har överseende med detta.

Varje år i juni blir man ju häpen över 1. hur snabbt tiden går och att det snart är semester och 2. hur mycket aktiviteter/studentfirande/kalas/deadlines/avslutningar som ska klämmas in på dessa futtiga veckor innan midsommar...

I år var det extra tätt med studentfiranden: förra veckan klämde vi 2 st under veckan och ett dubbelstudentfirande på helgen (en väns bägge barn tog studenten samtidigt)... Nationaldagsledigheten tillbringade vi på landet och det var ljuvligt, äntligen sommar! Grönskan prunkade, humlor surrade och barn var glada. Nu längtar jag verkligen efter semestern och att få tillbringa 4 härliga veckor där!

Djungelutsikt från solstolen


































I helgen firade vi dessutom makens födelsedag med kalas i radhusträdgården, och den visade sig också från sin allra bästa sida.

I morse var jag på Det Stora Sjukhuset och gjorde en ultraljudsundersökning av lilla hjärtat. Sedan den jobbiga incidenten i Amsterdam så har hjärtat hållit sig i schack, och undersökningen på vårdcentralen visade ju inte på något konstigt. Ultraljudsundersökningen idag är gjord efter att vårdcentralen skickat remiss, och jag antar att det gör det för att vara på den allra säkraste sidan... Jag har bestämt mig för att inte oroa mig för detta, utan att se det som något tillfälligt som inträffade av någon anledning!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar