tisdag 10 september 2013

Ljuva september

Min favoritmånad, förutom juni-juli-augusti.
Igår var visserligen en gråruggig regndag, men idag sken solen på morgonen och luften var klar och krispig på det där sättet som gör att det känns helt ok, FAKTISKT, att sommaren passerat och livet faller in i en annan lunk.

Jag gillar livets lunk, det förutsägbara: lunchlåda med till jobbet, stickklubb på torsdagar, simskola med sonen på tisdagar, filmkvällar med soffmys och popcorn...

Och vikten då? Jag har kollat min statistik över de senaste månaderna och det verkar som att jag går ner ca 1 kg per månad. Det kunde gärna ha fått gå LIIITE fortare, men om det bara håller i sig så här så antar jag att jag kan leva med det.
12 kg på ett år, det är ju inte half bad, eller hur? I synnerhet som att alternativet kanske hade varit att gå upp 3-4 kg per år...
Nej, jag har bestämt mig för att inte psyka kring viktminskningstakten utan att njuta av den tidiga hösten istället!

Igår blev det kycklingsoppa på de här godingarna (plus två kycklingfiléer samt grädde):


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar